Yamaha NS-777 MK2

Len prednedávnom som mal na “stole” tieto sústavy a možno v priebehu 3 mesiacov sa ozval ďalší zákazník s podobnými požiadavkami. 

Tentoraz nebudem opisovať konštrukčné a akustické vlastnosti sústav. Je to dostatočne opísané tu.  

V prvom rade treba spomenúť jednu vec, a  to konzistenciu použitých meničov. Prečo? Lebo som nemohol použiť zapojenie výhybky z predchádzajúcej sústavy, ale musela sa navrhnúť úplne nová. 

Či si Yamaha nestráži parametre, alebo nastala nejaká medziročníková modifikácia sa už nedozviem,                    skrátka parametre sú určite iné. 

Ešte treba poznamenať, že sa ponechal basreflex. Osobne by som ho vylúčil, ale nakoniec konštatujem, že to nebol až taký zlý ťah, no a zmenou priemeru,  dĺžky a aj materiálu sa najnižšie tóny prejavili veľmi príjemne. 

Jeden priložený graf obsahuje aj priame porovnanie sústavy s a bez basreflexu. Bolo šťastím, že sme ho mohli naladiť pomerne nízko a aj preto sa neprejavil negatívne a pekne doplnil spodné pásmo. Majiteľ ich mal možnosť vymodelovať na 3d tlačiarni a tak sme získali ideálne parametre. 

Teraz trochu k negatívam. To že som použil inú výhybku, mi impedancia klesla na pomerne nízku úroveň, čo by mohlo spôsobiť pri horšom zosilňovači problém. Našťastie zosilňovač, tiež Yamaha bol solídny kus a s touto slabosťou sa veľmi dobre vyrovnal. 

Smerové vlastnosti zase veľmi dobré, krátke zvukovody určite pomáhajú. Prieheh v ose je veľmi vyrovnaný, až na hornú oktávu, ale špecifickými vlastnosťami ľudského sluchu, sa problém nejavil až tak akútne. 

Treba povedať, že najväčší skok nastal pri nízkych frekvenciách. Ako som písal, basreflex určite pomohol. Určite by bol k prospechu, nejaký ten liter objemu naviac, aby sa energia presunula trochu nižšie, ale to by som chcel priveľa. 

Stredné pásmo ako v predchádzajúcom prípade, tam sa nezmenilo prakticky nič.  Výška zaznamenala najvýraznejšie  zmeny, sú čitateľné z grafov.   

V závere musím konštatovať, že výsledok určite potešil.